Rubik Hezeyanı !

25 Eylül 2011


      Böyle antin kuntin işler bana babamdan bulaştı. Herif çağının adamı değil. 70li yıllarda bu adam rubik küpüyle uğraşan, yurt dışından teknoloji dergileri edinen bi adammış. Nitekim ben 80li yıllarının sonuna ve 90lı yıllarına şahidim, kendisi bir garip adam. Bilim teknik dergisi 90li yıllarına ait bir sayısında rubik küpünün çözümünü vermişti. Benim babam olacak adam bu dergideki çözüme ait yanlışı bulup çıkarmıştır. Öyle bi adam, acayip…
      Dönelim bana. Bende bi çocukluk hevesiyle başladım rubik küpüne. İyi de oldu. Yapabildiğin garip işler kendine olan özgüvenini arttırıyor. Bi gün tam anlamıyla hatasız çözebildime emin olduğumda okula götürmeye karar verdim. Güya şov yapıp, hava atacağım. Ulan bir allahın kulu ilgilenmez mi ya ! Kimse dönüp te sen napıyon birader demedi. Rubik küpünü yapıyoruz lan ! boru değil… Çok kötü bir his. Tam anlamıyla yıkım. Aylarca, günlerce uğraş, birçok farklı çözüm yolunu öğren, sonra kimse umursamasın. Gelip gitar çalsam dinlersiniz ama, allahın angutları. Onu da yapıyorum merak etmeyin ama kendime müslümanım. Kimseye sahilde, ateş eşliğinde falan çalamam. Maymunmuyum lan ben !… Neyse konu dağılmasın. Sonra bıraktım tabi haliyle, rubik mubik hakgetire…
      Üniversite yıllarında sıkıntıdan tekrar sarıldım bi ara, sırf kendimi eğlendirmek için. Paslanmışım. Formüllere bakarak zar zor yaptım. Bi arkadaşımın ilgisini çekti. Yakup… İlgilendi, öğrenmeye çalıştı. Sevindim tabi, mutlu oldum… Bir de askerdeyken (asteğmen olduğum için orduevinde 3 kişilik odalardaydık, yoksa içeri rubik küpünü sokmak için, kıçına duhul etmen lazım) sevgili Yavuz Hocam, askerlik arkadaşım bulmuş 1milyoncudan… Bi sevindim, bi sevindim anlatamam.
      Bu hikayede böyle…

Yine de çözüme ulaşmak isteyenler bu siteye bi baksınlar >>> http://www.chessandpoker.com.nyud.net:8080/rubiks-cube-solution.html

Bir de youtube e girebilenler şunları incelesin >>>
Çözüm 1 : http://www.youtube.com/watch?v=2BehyXiPBNk
Çözüm 2 : http://www.youtube.com/watch?v=3nMakZCu2Jc
Çözüm 3 : http://www.youtube.com/watch?v=_QVkHXHbd44

Bu da hazırlayanın youtube sayfası : http://www.youtube.com/user/hakanishcan

Ama en son sinirlenip şu hale getirmeyin.








Hadi dağılın şimdi ! Hüzünlendim…

Daha önce sahibi olduğum "Şapşal Koala" blogunda yayınladığım bu yazı, bazı siteler tarafından çalınmıştır. Garip... Niye çaldılarsa... ?? 

Anıl ÖZER

4 Yorum

Abi kesin "http://www.aofaol.com/" çalmıştır dimi ?

Hırsız sitenin önde gideni O.... Çocukları.. Zamanında benim blogumu komple dizinlemişti şerefsizler...

23/1/12

Hayırlısı be abii :)

Eski bir yazı ama insanı hala gülümsetebiliyor...sahi bu yazını neden çalmış olabilirler...verdiğin linklerle rubik küpü yapmaya mı çalışacaklardı acaba*?..:))şu yazdığıma önce ben güldüm ha bilesin..;)

27/7/12

@crazywomanrosemaryCWRM iyiki varsın diyorum başka da bişey demiyorum.. :)

Yorum Gönder

 
Web Analytics
Creative Commons Lisansı Google PageRank Checker Powered by  MyPagerank.Net