2 Eylül 2013

TSYD İzmir Kupası Gözlemleri..



Futbol, hatta spor pek alakalı olduğum bir konu değildir. Bu konuda içimde bir yazı yazma isteği uyanacağı aklıma gelmezdi fakat, geçen hafta güzel bir turnuva izledim. Keyiflendim. Paylaşmak istiyorum.

28 ve 30 ağustosta oynanan maçlarla turnuvaya izleyici olduk. Turgutluspor, Altınordu, Göztepe ve Aydınspor1923'ün katıldığı bir dostluk kupasıydı.

Aydın'lıyım ve Aydınspor'luyum. TSYD İzmir Kupasında hem Altınordu'yu hem de Göztepe'yi malup edip kupayı aldık. Altınordu maçında biraz duygusal karışıklık yaşadım ama olsun.. Zira o da benim takımım..

Takımlar hakkında söylemek istediklerim var..

Aydınspor1923
Eski adı Aydınspor ve kuruluşu 1966 olan takım yerel yönetim ve klüp arasındaki anlaşmazlıklarldan dolayı yokoldu. Yerel yönetimin çabasıyla Aydın Belediyespor, Aydınspor1923 adını alarak tekrar spor dünyasında varoldu. Umarım 1966'lı Aydınspor yeniden canlanır. Zira o ünlü 6-1 ve 2-1 lik Fenerbahçe galibiyetlerini alan takım tarihe gömülmemeli.. :) Aydınspor 1923'ün elinde de müthiş bir rekor bulunuyor. Amatör Klüpler Seyirci Dünya Rekoru. Amatör ligde 15000 kişilik stadta 15000 bin taraftar. Bu taraftarı bazı süperlig takımları parayla toplayamaz.

Göztepe
1925'e dayanan şanlı tarih ve uefa kupasında çeyrek final gören ilk türk takımı.. Küfürlerine rağmen hakkını vermek gerekiyor. Taraftarın enerjisi şahaneydi. Emimin süper ligde oynayan takımların yarısından fazlasının böyle taraftarı yoktur. Maçı değil seyirciyi izliyorsunuz. Futbola uygun olmayan ve aslında bir olimpiyat stadı olan İzmir Atatürk Stadı'nı bile şenlendirebiliyorlar. Hayran kaldığım deliliği yüksek bir seyirci kitlesi. Zaten taraftar olmak ta deli işi değil mi?.. Müthişsiniz arkadaşlar..

Altınordu
1923'ün asıl sahibi. İzmir'in akıllı uslu, sessiz takımı Altınordu. Kısa süre önce müthiş bir spor okulu kurdular. Türkiye'nin en hacimli ve büyük spor okullarından birinin sahibi olan futbol klübü. Altyapı sahibi takımlar desteklenmeli. Ben Aydınlı olmama rağmen formalarını ve atkılarını aldım. Alıp-satan tüccar spor klüplerini bırakın. Altyapısı olan klüplere destek verin. Turnuvada gördüğüm durum beni üzdü. Biz aydınlılar deplasmanda olmamıza rağmen sayıca Altınordu'dan çok fazlaydık. Cılız sesleriyle arada bir "şeytanlar" ve "altın... ordu..." tezahüratları futbol deliliğinden çok uzaktaydı. İzmirli'ler bu takımı iyi izleyin, destekleyin. Bu takım İzmir'i yeniden süper lige taşıyacak. Kendi seyirci sıkıntısı çektiğinden orada var olmasa bile yetiştirdiği oyuncular, Altay, Karşıyaka ve Göztepe için verimli ve kullanılabilir olacak. Bu spor okulunu değerlendirin.
İzmir takımlarını yokeden sağ hükümetler utansın..

Süleyman Demirel'den bu yana Mesut Yılmaz, Tansu Çiller, Necmettin Erbakan, ve ziyadesiyle Ak Parti İzmir ve Aydın futbol takımlarını isteyerek ve bilerek batırdı.

Aydınspor düşmanı da olsalar  Karşıyaka, Göztepe ve Altay'sız bir Süperlig takip etmeye değmez bir halde sürünecek.

Kanbağı olmaksızın İstanbul takımlarını destekleyen kütüksüzler utansın. Ta çocukluğumda soğumuş olduğum futbola Göztepe'nin "Deli Kuvveti" yüklenmiş enerjik taraftarı sayesinde geri ısındım. Üstelik yediğimiz küfürlere rağmen..

Bu yazıda ismini anmadığım değerli İzmir takımları da var. Bunlardan biri Türkiye'de altyapısıyla ün yapmış Bucaspor. Hepsi benim için değerli, seyir sevki yüksek takımlar. Tabi, Altınordu ve Altay'ın  gönlümdeki yeri başka..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder