13 Nisan 2012

Stellarium

Birçok kişinin bilgisi dahilinde olan gök izleme programı "Stellarium"u belki okuyucularım arasında keşfetmeyenler vardır diye sunmak istedim. Stellarium gerçek zamanlı bir astronomi ve gök izleme programı. Programı bilgisayarınıza kurduktan sonra bulunduğunuz yerin yaklaşık kordinatlarını girmeniz veya harita üzerinde yaklaşık işaretlemeniz yeterli. Laptopunuzu alın. Hava karardığında balkonunuza yada terasınıza çıkın. Hatta yazlıktaysanız sahile inin. Baktığınız yönü ve yaklaşık bulunduğunuz yeri işaretleyin ve kafanızı kaldırdığınızda gördüğünüz galaksi, nebula, yıldız ve yıldız sistemleri, gezegenler ve gezegenimsiler, kuyruklu yıldızlar ve meteoritler hakkında tüm astronomik bilgi karşınızda olacak. Şu an bana hayatta en keyif veren etkinlik bu. Denemenizi tavsiye ederim. Hatta çoğu yıldız ismi türkçeleştirilmiş. Mesela geçen baktığımda asırların "Altair" yıldızının adının "Uçucu olarak değiştiğini gördüm. Aslında güzel isim. :) Hatta koskoca "Beatlejuice"un adını "İkizlerevi" yapmışlar. "Sirius" olmuş "Akyıldız".. Olsun yine de eğlenceli. Deneyin. Şiddetle tavsiyemdir. 

İndirmek için link burada : http://www.stellarium.org/

Linux, Windows ve Mac için sürümleri mevcut. Acemi kullanıcılardansanız ve Linux ve Mac ile tanışmadıysanız Windows için olana tıklayacaksınız kafanız karışmasın.. :)

Sevgiler.. Anıl Özer

5 yorum:

  1. Burçak Gürsoy13/4/12

    Daha önce duymuştum bunu ama denemedim. Bu gece deneyeyim bakayım.. :)

    YanıtlaSil
  2. Noldu bitti mi denemeler, şiirler.. astronomi paylaşımı mı yapıyosun.. :)

    YanıtlaSil
  3. Astrolojiyi sevdiğimden uzaydaki her şey ilgimi çeker..yönlendirmen iyi oldu..;)

    YanıtlaSil
  4. bilgi dahilinde :) bi ara da celestia tanıtımı yapabilirsin. :)

    YanıtlaSil
  5. Evrim14/4/12

    çok keyifliymiş abi ya. :D dün okuyup indirdim gece de denedim. bayıldım diyebilirim.

    YanıtlaSil